3 ting alle webshops bør tænke over

Alle butiksejere ved godt, at markedsføring og ens butiks udseende er vigtig for kunder. Når det handler om webshops, er det især vigtigt, at man hele tiden tænker over, hvordan ens webshop ser ud, og hvad kunderne kan forvente, når de handler hos webshoppen.

Her deler vi nogle råd, som alle webshops skal tænke over. I det mindste skal I tænke over, hvordan jeres webshop arbejder med disse råd.

 

Kunden skal altid være i centrum

Alle siger altid, at de har kunden i centrum, men det er vigtigt, at I faktisk har det. Det er let nok at sige den slags, men det er langt sværere rent faktisk at gøre det.

Nogle af de ting I skal overveje er, hvor lang tid der går fra en kunde bestiller hos jer til de har varen.

Hvis kunden er i centrum, så har I prøvet at få tiden så lang ned som mulig, selvom det nogen gange kan være besværligt på det danske marked.

 

Sørg for at have gode priser

Det er vigtigt at påpege, at vi ikke skriver, at I skal have de billigste priser, for det er helt fair ikke at ville konkurrere på pris. De fleste webshops har dog prisgaranti i dag, og derfor vil din pris faktisk også være en del af de billigste priser for produktet.

Men i det mindste skal I altid tilbyde gode priser, så kunderne kommer tilbage til jeres webshop igen og igen. Der er ingen, der vender tilbage til jeres webshop, hvis I sælger alt dobbelt så dyrt som jeres konkurrenter.

Hos dressme.dk har de fx besluttet sig for altid at sælge støvler til en god pris, så kunderne får de bedste priser. For at se hvad de gør, kan du klikke her.

 

Brug nyhedsbrev – hele tiden

Nyhedsbrev er vigtigt, for det er din mulighed for hele tiden at få lov at sende tilbud ud til kunder. På den måde har du let adgang til dem, hvor du på sociale medier konkurrerer med en masse andre ting.

Derfor skal du altid prøve at få dine kunder over på dit nyhedsbrev. Eksempelvis er det en god idé at give dem rabat, hvis de tilmelder sig dit nyhedsbrev. For hvis de vil købe noget af dig, så signer de sig også op til dit nyhedsbrev.

Pludselig har du mulighed for at sende dine reklamer til dem hele tiden, hvor det hele kommer direkte i deres indbakke og på den måde har du langt lettere ved at sælge til dem flere gange.

Hvis du kun laver en form for markedsføring, bør det helt klart være, at du prøver at få dine nuværende kunder og besøgende over på dit nyhedsbrev.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *