Digital bogføring gør papirarbejdet let

Bogføring kan være en meget omfattende del af arbejdet i en virksomhed. Både på grund af det store papirarbejde: Regninger og bilag, der skal overskues og sættes i system. Også på grund af de regler og retningslinjer, der findes for det. Og derudover også fordi, det ikke er en særligt interessant måde at bruge tiden på, når den i stedet kunne bruges på at komme videre i det rigtige arbejde.

Derfor findes der masser af revisorer, som tilbyder deres hjælp med bogføringen, og ofte tjener gode penge på det. Det kan være en stor hjælp, når man ikke selv skal holde styr på alle sine papirer. Hvis man har meget at holde styr på, kan det næsten være uundværligt for, at der også er tid til at drive virksomhed. Ikke desto mindre er der stadig noget arbejde for en selv, selvom man har en revisor tilknyttet. For at gøre det så let som muligt, og begrænse mængden af udskrifter, der skal laves, er online bogføring derfor opstået.

Hvad er digital bogføring?

Ved digital bogføring foregår det hele foran skærmen. Der skal ikke printes tonsvis af bilag, ligesom automatiserede systemer kan gøre det hele nemmere. I stedet for at skulle sørge for, at hver eneste regning kommer videre til ens revisor, kan det hele bare lægges ind i det online system. Dette kan endvidere i høj grad foregå automatisk, så man både sparer tid på det arbejde, men også penge, da der i alt skal lægges langt færre timer og dermed penge i projektet. Samtidig løses problemer, der måtte være med geografisk spredning. Selv hvis du driver en virksomhed, der opererer flere steder i landet, kan det hele køres nemt ind digitalt.

Herefter sørger platformen og de tilknyttede revisorer for resten. Både at organisere biliag og regninger, at holde styr på budgetter, og at lave momsopgørelser og andre ellers tidskrævende aktiviteter. Det, man selv skal bidrage med, blive minimalt. Hermed kan det kedelige og tidsforbrugende bogføringsarbejde lægges til side i højere grad, og alle de andre ting, der hører til at drive virksomhed, kan prioriteres.

Hos bogfoering.dk kan du læse meget mere om, hvad digital bogføring er, og høre mere om hvordan de kan hjælpe dig. Personerne bag firmaet har mere end 40 års erfaring.

Mange regler for bogføring

Digital bogføring kan fritage en fra at skulle have styr på mange af de regler, der findes omkring at lave regnskab. En vigtig faktor i dette er momsregistrering og indberetning til SKAT. Går det galt, kan det komme til at koste en virksomhed dyrt. I særdeleshed momsregnskaber kan være noget, mange virksomhedsejere døjer med hvert år, og skal afsætte meget tid og mange ressourcer til at få styr på.

Hvordan og hvor ofte, der skal laves momsregnskaber, afhænger af din virksomheds type. Eksempelvis skal enkeltmandsvirksomheder som regel gøre det hver tredje måned, og derfor kan det ende med at tage mange timer i løbet af et år. Her skal man have styr på sine aktiver og passiver, på alle regninger og fakturaer, der har med firmaet at gøre, og adskillige andre ting. Med digital bogføring er dette sat i system og automatiseret, så det er langt nemmere at gå til for enhver virksomhedsejer.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *