Gode råd til brug af de sociale medier

Alle B2C virksomheder bør i dag være aktive på de sociale medier, men spørgsmålet er, hvordan man kommer godt i gang med disse kanaler. Vi har samlet et par af de råd, som alle bør vide, før de går i gang med markedsføring på de sociale medier.

Hold fokus

Noget af det vigtigste, når din virksomhed påbegynder markedsføring på de sociale medier, er, at holde fokus. Én af de mest almindelige fejl er, at man ønsker at være til stede på alle medier. Dette er en farlig taktik, da man nemt får svært ved at holde fokus.

Det bedste råd er at satse på 1-2 sociale medier, hvor dine kunder er eller potentielt kan findes og så holde sit fokus 100% på disse. Det øger din chance for succes, fordi du får nemmere ved at skabe kvalitetsindhold.

Gør det personligt

Sociale medier er logisk nok en social ting, og derfor bør du satse på, at gøre dit indhold personligt. Brugerne på de sociale medier har lynhurtigt lært at sortere indhold fra, som bare er reklamer. Det er eksempelvis indhold, hvor der bare er billeder af produkter på.

Lav kreativt og personligt indhold, som du selv ville nyde at se. Det øger din chance for at få flere følgere og for at folk vil dele dit indhold, hvilket kan gavne dig nu og på længere sigt.

Vær aktiv

Én af grundende til, at du skal holde fokus og vælge få sociale medier er, at du hele tiden skal være aktiv. Det vil sige, at du bør lægge nyt indhold op minimum en gang om ugen.

En inaktiv social profil kan ofte være langt mere skadelig, end slet ikke at have nogen profil. Sørg derfor for hele tiden at vedligeholde dine profiler, så dine følgere ikke tror, at din virksomhed er lukket. Social medier er hårdt arbejde, men de kan også give rigtig meget igen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *