Lav personligt Facebook-content

Facebook er et ufatteligt effektivt værktøj til markedsføring, og enhver virksomhed med respekt for sig selv bør have en fastlagt strategi til markedsføring på mediet – både hvis de er en virksomhed indenfor B2C eller B2B. Kort sagt handler det om at markedsføre der, hvor kunderne er, og hovedparten af alle danskere besøger Facebook jævnligt.

Nøglen til at få succes på de sociale medier er at lave godt content, men spørgsmålet er, hvad det præcist er.

 

Gør det personligt

De danske forbrugere er i dag trænet til mentalt at frasortere reklamer på internettet. Derfor vil åbenlys reklame-content ofte ikke engang blive bemærket.

Vil du have succes med din digitale markedsføring på Facebook, skal du gøre det personligt. En måde hertil er at lave opslag, der minder meget om et opslag fra en almindelig person i stedet for en standard reklame fra en virksomhed, som brugerne er vant til at se – og trætte af.

Derudover viser undersøgelser, at opslag, hvor der er personer med på billedet, klarer sig markant bedre end opslag, hvor der blot vises produkter. Dine følgere vil herved lettere kunne sætte sig ind i det at eje dit produkt. Stille og rolig kan du opbygge loyalitet overfor dig og dit produkt, men dette kræver dog også, at du i visse tilfælde taler direkte til dine følgere på ’deres niveau’, hvis produktet tillader det. Derfor kan det for nogle være en god idé at slippe de formelle opslag.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *