LinkedIn Annoncering – Relevant for B2B

LinkedIn Annoncering – Relevant for B2B

LinkedIn er et af verdens største sociale medier og kendt som det i daglig omgang mest professionelle.

Det er her, du har mulighed for at blive forbundet med venner, kolleger og kunder og lade resten af verden se, hvad du er dygtig til.

Som annoncør er det også en mulighed for med præcis og skræddersyet målretning at gøre opmærksom på din virksomhed og dit produkt hos en relevant målgruppe.

Som annoncør har du mulighed for at vælge mellem 3 annonceformater:

  • Sponsorerede InMails
  • Sponsorerede opdateringer
  • og Sponsorerede Tekst-annoncer

Det sidstenævnte er det nærmeste vi kommer på almindelig annoncering. Her laver du en annonce med din tekst og dit billede og indsætter et link, de mulige kunder kan følge.

I Danmark er det endnu kun få virksomheder, der annoncerer ved hjælp af LinkedIn. Det skyldes ikke manglende vilje, men i højere grad manglende kendskab til platformen. Væsentligt flere danske virksomheder er til stede med annoncering på Facebook, hvis omsætning i langt højere grad også stammer fra annoncering, end hvad der er tilfældet for LinkedIn.

LinkedIn er et brugbart annoncemedie, hvis du kan definere en præcis og erhvervsrelevant målgruppe – fx direktører, tekniske direktører, markedsføringsansvarlige eller lignende.

Til gengæld er det et dyrt medie, hvis du skal ud med et generelt budskab for en bredt defineret målgruppe.

Læs mere om annoncering på LinkedIn på LinkedInAnnoncering.dk – og Facebook på FBAnnoncering.dk.

Administratoren

Læg din besked