• 1-800-123-789
  • info@webriti.com

Forståelse fra detailbranchen er det vigtigste for at få succes på markedet

Forståelse fra detailbranchen er det vigtigste for at få succes på markedet

Hvordan er fremtiden for detailmarkedet? Det er et spørgsmål der er svært at svare på. Lige nu er branchen under pres, på baggrund af digitaliseringen der er ved at overtage forbrugernes opmærksomhed. Det handler som virksomhed om at kunne følge med strategisk, for at overleve de store forandringer.


Fremtidens detailvirksomheder findes online

Der forventes at ses en stigning i detailhandel, men et fald i de fysiske butikker. De fleste større detailhandler med en fysisk butik vil derfor være nødt til at gentænke og målrette de indkøbsmuligheder, de tilbyder deres forbrugere, til at imødekomme forbrugernes nye indkøbs- og handelsmønstre. De detailforhandlere der ikke benytter faste butikker forventes i 2020 at udgøre 12% af det samlede amerikanske detailmarked for varer.

Fremtidens detailmarked vil omfatte detailvirksomheder, der i større grad åbner mindre butikker for at skabe vækst, som det allerede kan ses på flere markeder som England og Mexico. Samtidig vil handel via. Internettet udgør en større del af planlagte indkøbsture. Detailvirksomheder med fysiske butikker vil derfor være nødt til at optimere forbrugernes impulsive her-og-nu behov.

Verdens detailbranche er under pres

USA er det land i Vesten, hvor afstanden mellem rig og fattig er størst. Ved at henvende sig til et større indkomstområde kan detailvirksomhederne skabe øget salg og vækst. Det danske marked er under pres fra de mange muligheder, den online verden tilbyder. Hvis man som detailkæde føler sig låst i de samme metoder og strategier, som tydeligvis ikke virker effektivt på forbrugerne, bør man kontakte specialister på området.

Når man kun arbejder med interne folk, kan det være svært at se nye muligheder. Det er derfor en klar fordel at få nye øjne på sine tiltag og sine strategiske fremgang. Klik her for mere vejledning og hjælp til at skabe resultater inden for detailbranchen. For kampen om kunderne er hårde og ikke mindst detailbranchen er presset fra mange sider. Det er derfor vigtigere end nogen sinde før at flytte fokus på kundeservice og optimere sit produktmix. Læs blandt andet hvordan du kan give dine butikker mulighed for at give personligt tilpasset service, foretage effektive salgskampagner og få et POS-system med de rette oplysninger på det rette tidspunkt.

Kunderne bliver bombet med information

Der sker voldsomme forandringer i disse år, specielt med handlen på nettet. Kunderne har aldrig før haft så mange muligheder og mængden af information, de konstant bliver bombarderes med, har aldrig være større. For at kunne fastholde sine kunder er det blevet altafgørende at tilbyde nye og forbedrede serviceoplevelser. Derfor er det vigtigt at have alt relevant data på sine kunder til rådighed, så man bl.a. via loyalitet- og bonusklubber kan sikre højest mulige tilknytning til sin forretning.

Det danske og europæiske marked oversvømmes af billige varer, som forbrugerne køber direkte fra sælgere i bl.a. Kina via de populære platforme som f.eks. Wish, AliExpress og Amazon. Men varerne lever ofte ikke op til danske og europæiske krav, og flere test har afsløret farlig kemi i meget af det legetøj der bliver importeret. Det er vigtigt at følge med udviklingen og teknologien! Få implementeret it-løsninger, så din virksomhed kan følge med på beatet!

Administratoren

Læg din besked