
Mulighederne indenfor digital marketing er mange

Der findes kun få brancher med mere vækst end digital marketing. Faktisk er det blevet så stort, at penge brugt på digital marketing har oversteget den mere traditionelle marketing.
Det er der flere grunde til. Først og fremmest er forudsætningen den massive udbredelse af internettet. Selv de den fattige del af jordens befolkning har efterhånden fået daglig adgang til internettet. Det betyder, at flere milliarder mennesker hver dag er på internettet, hvilket selvfølgelig giver en kæmpe potentiel målgruppe.
Muligheder for sporing
Et af de store problemer med marketing har længe været, at det i praksis har været svært at vurdere, hvor meget effekt en given kampagne havde. Det kan godt være, at omsætningen steg, men det er nærmest umuligt at vurdere, hvor meget selve kampagne gjorde, eller det bare være en naturlig udvikling, noget sæsonrelateret eller noget helt tredje.
Det har betydet, at man på en eller anden måde har famlet lidt i blinde, hvilket især har gjort det svært at vurdere allokeringen af ens markedsføringsressourcer.
Det er ikke fordi, at dette er perfekt indenfor digital marketing, men muligheden for at spore resultaterne er trods alt væsentligt bedre, og det bliver hele tiden bedre. Nu er det muligt både indenfor Google AdWords og Facebook at spore ned til sidste krone, hvor meget stort ens spend er, og hvor mange penge man får igen for sine anstrengelser.
Der er en platform for alle virksomheder
En anden af styrkerne ved digital markedsføring er mangfoldigheden indenfor mulighederne. Der er simpelthen at væld af muligheder at markedsføre sig på, og derved også noget for enhver virksomhed.
Det kan godt være, at man er en lille virksomhed og derfor ikke har råd til at annoncere gennem PPC, men så er det til gengæld muligt at markedsføre sig gennem SEO. Hertil kan du måske ikke bruge mange penge på, at et bureau skal linkbuilde en masse for dig.
Men du kan til gengæld lægge rigtig meget fokus på at optimere dit on-page SEO. Det vil kort fortalt sige at lave en hjemmeside, hvor det hele bare spiller. Strukturen på din hjemmeside er rigtig, den er hurtig, og du har nok ord på de forskellige landingssider.
Som udgangspunkt skal du have så mange ord på hver landingside som muligt, men der er selvfølgelig forskel på, om du udbyder en forholdsvis kompliceret service, eller om det er et simpelt produkt, der måske ikke er så meget konkurrence på.
Jo mere du skal forklare og jo større konkurrencen er, desto flere ord skal der være. Du kan klikke her og se et rigtig godt eksempel på en god landingsside om privat skifte, hvor der er en passende mængde ord. Det er med til at få den gældende virksomhed til at rangere højt på Google.