Den gode hjemmeside er koden til merværdi
Websitet skal ses som kernen i din virksomheds kommunikation, eftersom denne er nøglen til omverdenen og ikke mindst til virksomhedens kunder. Her har din virksomhed mulighed for at fremvise sin profil og ikke mindst sælge varer. I denne artikel får du derfor en række gode råd til, hvordan du kan skabe merværdi igennem en god og funktionel hjemmesiden
Den perfekte forside
Den besøgende skal hurtigt kunne danne sig et indtryk af virksomhedens produkter, blot ved at se på hjemmesidens forside. Derfor er det vigtigt, at din virksomheds hjemmeside indeholder den helt perfekte forside, som både er informerende og indbydende. Dette sikres blandt andet gennem den visuelle identitet og designet. Farverne på hjemmesiden skal være overskuelige, men samtidig skal de matche virksomhedens produkter. Tænk kreativt, og brug gerne grafik og animationer. Derudover er det en god idé at matche designet til den ideelle målgruppe. Hvis hjemmesiden sælger børnetøj, skal designet være legende og barnagtigt, så køberen kan identificere sig med forsiden.
Forsiden skal ligeledes indeholde vigtige informationer, herunder produktkategorier og andre oplysninger om fragt og levering.
Brugervenlighed i fokus
Brugervenlighed er essentielt for, at din hjemmeside er velfungerende og dermed for din virksomheds succes. Den besøgende skal hurtigt kunne finde frem til de vigtigste informationer, og de vigtigste informationer skal altid være tilgængelige og synlige.
De forskellige produktkategorier skal være tydelige og skal hjælpe brugeren med at orientere sig på hjemmesiden. For virksomheder der sælger fysiske produkter, skal der ligeledes være tilstrækkelig med information om de enkelte produkter. Herunder tydelige billeder og størrelsesguides med mere.
Større hjemmesider kan med fordel benytte sig af en søgefunktion, som kan gøre søgeprocessen mere overskuelig, så det bliver lettere for brugeren at navigere rundt på siden.
Hjemmesiden skal kobles med andre sociale medier
De sociale medier er allemandseje, og derfor er det ligeledes vigtigt, at din virksomheds hjemmeside er koblet til diverse sociale medier. Herunder sociale medier som Facebook, Instagram og Snapchat. På disse sociale medier findes en god synergi, som kan være med til at skabe merværdi for din virksomhed. Det er ligeledes vigtigt, at din virksomhed er synlig på disse medier, og at du sørger for at poste relevante opslag, som vil vække brugerens interesser. Hvis din virksomhed sælger tøj, kan du for eksempel poste outfit-billeder, som kan give brugeren et indblik i sortimentet.
Din hjemmeside skal linke til virksomhedens sociale medier, så det er nemt for brugeren at følge virksomheden på andre medier.
Få professionel hjælp til optimering af hjemmesiden
At opbygge en hjemmeside kan være en krævende og uoverskuelig proces. Derfor kan du med fordel få professionel hjælp til optimeringen af hjemmesiden. På internettet kan du finde et stort udvalg af dygtige udbydere, som tilbyder en komplet optimering af hjemmesider. Hvis du finder projektet håbløst, er dette en god investering, som på sigt vil skabe merværdi for din virksomhed. Dog kan det være en smule dyrt, og det kan derfor være nødvendigt at optage et lån. Hos Realkreditkonsulenten kan du få råd og vejledning til omlægning af lån, samt råd til hvor du skal optage lånet.